Geweldig hier! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Gaudi Boom - WaarBenJij.nu Geweldig hier! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Gaudi Boom - WaarBenJij.nu

Geweldig hier!

Blijf op de hoogte en volg Gaudi

12 Februari 2013 | Zuid-Korea, Seoel

Gisteren heb ik samen met twee andere gasten en een meisje dat hier werkt om de hoek traditioneel Koreaans gegeten.
Het was een bak met groente en pittige saus, waar je rijst door moest mengen, leuk om eens gegeten te hebben, maar erg lekker vond ik het niet :p
Na het eten ben ik naar de bar naast m'n hostel geweest, waar ik een gratis biertje kreeg en heb gepoold en gedart, reuze gezellig.
Ik sliep rond twaalf uur, werd vandaag pas om drie uur wakker. 15 uur slaap dus, heeft vast te maken met jet-lag, maar ik heb er niet erg last van.

Aan het eind van de middag ben ik naar Dongdaemun gegaan. Daar heb ik een markt bezocht, waar ik mooie sokken (daar zijn ze hier gek op) en wat te drinken heb gekocht.
Daarna heb ik geewandeld langs een soort beekje om aan te komen bij de Gwangjang Markt. Hier was het heel druk, vooral in bepaalde steegjes met restaurantjes krioelde het van de Aziaten.
Uiteindelijk ben ik noodlesoup gaan eten bij een wat rustiger kraampje. De vrouw van het kraampje kon geen Engels, maar was reuze gastvrij, zoals de meeste Koreanen. Zó gatvrij zelfs dat toen ik af wilde rekenen ze het niet accepteerde, ik heb dus gratis gegeten.
Na het eten ben ik weer naar het hostel gegaan, waarvandaan ik dit nu schrijf.

Als het lukt zet ik binnenkort ook de eerste foto's hierop.

Groeten,

Gaudi

• 12 Februari 2013 - 13:51

Marten :

Heerlijk op zijn hollands, ja ik had een bak groente met pittige sauce en rijst, men noemt het ook wel currie, een aziatiesche specialiteit :p

• 12 Februari 2013 - 14:34

Katja:

Lieve Gaudi,
    Prachtige foto van jou met Koreaanse vrouw bij het kraampje . Knuffel van Katja

• 12 Februari 2013 - 17:01

Philo:

Hé Gaudi, wat tof dat je dit nu aan het doen bent! Ik wens je heel veel plezier en ga je verslagen volgen :). Koreaans eten schijnt erg lekker te zijn, alhoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, maar een docente van mijn universiteit wel (die is erin gespecialiseerd jaja). Heel veel plezier daar!! :)
    groetjes
    Philo

• 12 Februari 2013 - 23:08

Jan En Rianne V.d. Boom:

Hoi Gaudi,

Leuk om te lezen dat het leuk is in Seoul. Nog veel plezier en ontdekkingen in Seoul en dan door naar New Zeeland. Groetjes uit Bakel.

• 13 Februari 2013 - 11:40

Familie Tibosch:

hey Gaudi,
    wat super, zo'n avontuur!! we gaan je zeker volgen hoor!
    liefs
    de Tiboschjes

• 13 Februari 2013 - 17:55

Jonna:

Omg! Stuur vreemde-sokken-foto's! D:

• 20 Maart 2013 - 22:31

Harry Mathijssen:

Hoi Gaudi,

leuk dat je in Seoul en omgeving bent geweest.
    lees je verslag te laat,om nog van advies te dienen wat betreft Korea,ben er namelijk zelf ook 3x geweest.
    Erg gastvrij die Koreanen.
    Dat tafel bbq-en is erg leuk.

en nog veel plezier in Nieuw Zeeland.

Kasahamsida van Harry Mathijssen